Kundtjänst


Hej, Vår online chatt har stängt för dagen. Lämna gärna ett meddelande så återkommer vi så fort vi kan!

Kundtjänst

Vi på Presentklippet.se är ett familjeföretag och har drivit en fysisk butik sedan 1994 i Märsta, orgnr 610327-2727. Vi strävar ständigt efter att leva upp till vårt namn och vill ge våra konsumenter möjligheten att hitta högkvalitativa varor till förmånliga priser. Alla våra produkter är köpta från Svenska agenturer och kommer i sina originalförpackningar respektive garantier som är rikstäckande. Nöjda kunder är för oss av högsta prioritet och därför är vi även väldigt måna om att kunna hålla en god kommunikation.

 

OUTLÖSTA PAKET

Viktigt! Var vänlig och se till att hämta ut ditt paket i tid.

Om ett paket returneras till oss som outlöst så förbehåller vi oss rätten till att debitera en avgift om 220 sek för administrativa kostnader.

 

LEVERANS

Vi på Presentklippet strävar ständigt efter hög kvalité och snabba leveranser därför hanteras också din order samma dag efter bekräftelse. Köper du dina varor innan kl 12.00 en vardag så hanteras och skickas din vara samma dag, köper du dina varor efter kl 12.00 så hanteras dina varor samma dag men skickas näst kommande vardag. Snabba leveranser är vad vi strävar efter och håller en leveranstid på 1-3 arbetsdagar på varor som finns i lager. Skulle en vara ha tagit slut i lager eller är beställningsvara så kommer du att bli meddelad om detta omgående. Därför är det också väldigt viktigt att dina kontakt- och adressuppgifter är helt korrekta. Vid köp på Presentklippet.se så finns även möjligheten till upphämtning i vår fysiska butik, eftersom vi inte har vårt lager i den fysiska butiken så gäller nedan, vid köp innan kl 12.00 så är det möjligt för dig som kund att hämta upp varorna samma dag, görs köpet efter kl 12.00 så kommer din order att hanteras och vara tillgänglig för upphämtning nästkommande vardag.

 

FRAKT

Alla våra produkter levereras med DHL eller PostNord och kommer att skickas rekommenderat för bådas säkerhet. Alla produkter kommer att vara försäkrade och slutkund kommer att erhålla ett sändningsnummer i..... för att på ett smidigt sätt kunna följa sitt paket från oss till ert närmsta ombud för upphämtning.

 

ÅNGERRÄTT/RETURRÄTT

Tag alltid kontakt med oss antingen via telefon eller skicka ett e-post för en smidig lösning!

14 dagar gäller enligt konsumentlagen och ångerfristen börjar löpa dagen efter att du mottagit varan, om ångerfristens sista dag löper ut på en lördag, söndag eller annan helg dag så förlängs ångerfristen till nästkommande vardag.

Ångerrätten gäller INTE vid brutna förpackningar, emballage, plomberingar eller någon form av justeringar på t. ex. klockarmband. Om du ångrar ett köp så ska varan skickas tillbaka i samma skick som du mottagit varan. När vi mottagit varan så kommer vi att kontrollera att varan faller under dessa riktlinjer och därefter återkoppla för återbetalning alternativt byte av vara.

Vid ångerrätt så är det ditt ansvar som konsument att se till att varan kommer fram till oss, där väljer du som konsument om du vill lämna i vår fysiska butik eller valfritt fraktalternativ, vi önskar att varor skickas rekommenderat för bådas säkerhet och för bättre spårningsmöjligheter av paketet. Fraktkostnaden i detta fall står du som konsument för.

Du som konsument behöver inte stå för fraktkostnaden i de fall där en vara hamnar under ett garantiärende. Läs mer under garanti nedan.

 

GARANTI

Garantiärenden gäller när det kommer till produktionsfel eller defekta varor.

Här står vi för frakten och önskar att produkten returneras i samma emballage som det mottagits.

Garantiärenden gäller INTE när det kommer till självförvållad skada eller förbrukningsvaror, exempelvis batterier.

Observera att vi kontrollerar alla våra produkter innan vi skickar iväg varan för leverans. Vi säkerställer att klockor går som de ska och att parfymer samt smycken är i ordinarie skick och i obrutna förpackningar. Alla produkter skickas i sina originalförpackningar.

Samma gäller vid ett garantiärende, vi kontrollerar produkten när vi erhållit den och återkopplar sedan via e-post för hur hanteringen fortsätter. Skulle det mot förmodan visa sig att produkten inte klassas som ett garantiärende så kommer slutkund att informeras om detta och produkten att skickas tillbaka och vi förbehåller oss rätten att debitera er frakt och hanteringskostnader.

 

Vi följer konsumentverkets riktlinjer gällande distanslagen och information gällande detta kan du hitta på Konsumentverkets hemsida.